Uusia ideoita

Monet yritykset ovat joutuneet kehittämään uusia palvelumalleja, jotta liiketoiminta ei pysähtyisi täysin vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Useat yritykset ovat siirtäneet palvelujaan verkkoon. Fazerin tuotteita myyvät kohteet ovat joutuneet sulkemaan toimipisteitään ja tuotteita on jäänyt myymättä. Näin ollen Fazer kehitti uuden tavan myydä näitä tuotteita.

Maanataina 6.4 Fazer kertoi sosiaalisessa mediassa avaavansa seuraavana päivänä Fazer Bakery Drive-In Storen Fazerin vierailukeskuksen pihaan. Asiakkailla on mahdollisuus ostaa normaalisti ravintoloissa ja kahviloissa tarjottavia herkkuja pakasteina kotiin. Nettisivuilla asiasta kerrottiin näin: " Vallitsevan poikkeustilanteen vuoksi suuri määrä hotellien, ravintoloiden ja kahviloiden valikoimista tuttuja raakapakastetuotteitamme uhkaa joutua hävikkiin, joten päätimme pystyttää tilapäisen, pop-up-henkisen myyntipisteen niitä varten".

Idea on hyvä tapa vähentää mahdollista ruokahävikkiä. Fazer toimii samalla esimerkkinä kehittämällä ideoita ruokahävikin vähentämiseen. Tarjolla on eri vaihtoehtoja tuotepaketeista. Vaihtoehtoina on ollut muuttuvia pakkauuskokonaisuuksia kuten mm. välipalapaketti 25e, brunssipaketti 30e, all-in combo 35e makea kassi 25e ja suolainen säkki 35e. Nettisivuilta löytyy paisto-ohjeita tuotteille.

Tiistaina 7.4. Fazer kirjoittaa Facebook sivuillaan että Drive-In pisteen suosio on yllättänyt positiivisesti ja autoja on riittänyt pitkäksi jonoksi asti. Myös kommentteja lukiessa ymmärtää jonon pituuden sillä kommenteissa eräs henkilö kertoo että autossa on odoteltu jonossa jo lähes kaksi tuntia ja arvioiden mukaan vielä yksi tulee olemaan edessä. Jonoa on siis riittänyt!






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Yhdessä erillään

Lomautukset